Gustav Klimt
საწყისი ვიკიპედია ვიკიპედია
(გადამისამართდა გვერდიდან Gustav Klimt)
ამ სტატიაში საუბარია Gustav Klimt. იყიდება 2006 ავსტრიის ბიოგრაფიული ფილმი, იხილეთ კლიმტი (ფილმი). Gustav Klimt
Gustav Klimt, 1908. ფოტო დორა Kallmus.
დაბადების სახელი Gustav Klimt
დაიბადა 14 ივლისი, 1862
Baumgarten, ავსტრიის იმპერია
გარდაიცვალა 6 თებერვალი, 1918 (ასაკი 55)
ვენაში, ავსტრია, უნგრეთი
ეროვნება საიმპერატორო ავსტრიის
სფეროში მხატვარი
მოძრაობა სიმბოლიზმის, ხელოვნება Nouveau
სამუშაოები Judith და უფროსი Holofernes, პორტრეტი Adele Bloch-Bauer I, კოცნა, Danaë
მართვადი ეგონ Schiele
გუსტავ კლიმტი (14 ივლისი, 1862 - 6 თებერვალი, 1918) ავსტრიელი სიმბოლისტი მხატვარი და ერთი ყველაზე თვალსაჩინო წევრები ვენის სეცესიონ მოძრაობა. მის მთავარ ნამუშევრებს შორისაა ფერწერული ტილოები, ფრესკები, სკეტჩები და სხვა ხელოვნების ნიმუშები. კლიმტის მთავარი სუბიექტი ქალის სხეული იყო, [1] და მისი ნამუშევრები გამოირჩევა გულწრფელი eroticism-არსად ეს ასე ჩანს, ვიდრე მისი მრავალი ნახატი ამ ფანქრის (იხ. Mulher sentada, ქვემოთ). [2] სარჩევი [დამალვა]
1 ცხოვრება და მუშაობა
1.1 ადრეული ცხოვრება და განათლება
1.2 ვენის სეცესიონ წელი
1.3 ოქროს ეტაპი და კრიტიკული წარმატების
1.4 მოგვიანებით ცხოვრების და სიკვდილის შემდგომ წარმატებებს
2 ტიპი და განმეორებადი თემები
3 გალერეა
4 რჩეული ნამუშევრები
5 მემკვიდრეობა
5.1 მხატვრობა ოქროს მონეტა
6 იხილეთ ასევე
7 რესურსები ინტერნეტში
8 წყაროები
9 გარე ბმულები
[რედაქტირება]
ცხოვრება და მუშაობა
[რედაქტირება]
ადრეული ცხოვრება და განათლება
გუსტავ კლიმტი დაიბადა Baumgarten, ვენის მახლობლად, მეორე შვიდი შვილი - სამი ბიჭი და ოთხი გოგონა. [3] სამივე ვაჟიშვილები ნაჩვენებია მხატვრული ნიჭი დასაწყისში. მისი მამა, ერნსტ კლიმტი, ყოფილი from Bohemia, იყო ოქროს ფრეზი. [4] ერნსტ დაქორწინდა ანა კლიმტი (Nee Finster), რომლის განუხორციელებელი ამბიცია იყო უნდა მუსიკალური შემსრულებელი. კლიმტის ცხოვრობს სიღარიბის უმეტეს ბავშვობა, როგორც სამუშაოები მწირია და ეკონომიკურ წინსვლას იყო რთული დევნილები.
1876 წელს, კლიმტის მიიღო სტიპენდია და ვენის სკოლის ხელოვნებისა და ხელოსნობის (Kunstgewerbeschule), სადაც ის სწავლობდა, ვიდრე 1883 წელს, და მიიღო სწავლება როგორც არქიტექტურული მხატვარი. [4] ის თაყვანცემული რიგში ისტორია მხატვარი დროის Hans Makart. კლიმტის ადვილად მიღებული პრინციპების კონსერვატიული სწავლება; ადრეული სამუშაოები შეიძლება კლასიფიცირდება როგორც აკადემიური. [4] 1877 მისი ძმა ერნსტ, რომელიც, ისევე როგორც მისი მამა გახდება ფრეზი, ასევე სწავლობდა სკოლაში. ორი ძმა და მათი მეგობარი ფრანც Matsch დაიწყო მუშაობა ერთად; მიერ 1880 წელს მათ საქართველოში ჰქონდათ მიღებული მრავალრიცხოვანი კომისიების როგორც გუნდი მათ უწოდა "კომპანია მხატვრები", და დაეხმარა მათ მასწავლებელი მხატვრობა ფრესკები დიუმი Kunsthistorisches მუზეუმი ვენაში. [4] კლიმტის დაიწყო პროფესიონალური კარიერა მხატვრობა სალონი ფრესკები და ჭერების დიდი საზოგადოებრივი შენობა Ringstraße მათ შორის წარმატებული სერია "Allegories და ემბლემები.
1888 წელს, კლიმტის მიიღო ოქროს ბრძანებით დამსახურებისათვის საწყისი იმპერატორი ფრანც იოზეფ I ავსტრიის თავისი წვლილი ფრესკები შეღებილია Burgtheater ვენაში. [4] მან ასევე გახდა საპატიო წევრის უნივერსიტეტის მიუნხენში და ვენის უნივერსიტეტში. 1892 წელს ორივე Klimt-ის მამა და ძმა ერნსტ გარდაიცვალა, და მან იკისროს ფინანსური ვალდებულება მამის და ძმის ოჯახი. ტრაგედიები შეეხო მისი მხატვრული ხედვა, ისევე, და მალე ის Veer მიმართ ახალი პირადი სტილში. დასაწყისში 1890s, კლიმტის შეხვდა Emilie Flöge, რომელიც, მიუხედავად მხატვრის ურთიერთობა სხვა ქალი იყო, რომ მისი კომპანიონი ბოლომდე მის ცხოვრებაში. თუ არა მისი ურთიერთობა Flöge იყო სექსუალური ან არ აქტიურად განიხილება, თუმცა ამ პერიოდში კლიმტის fathered მინიმუმ 14 შვილი. [5]
[რედაქტირება]
ვენის სეცესიონ წელი
განყოფილების ბეთჰოვენის ფრიზი
კლიმტის გახდა ერთი დამფუძნებელი წევრი და პრეზიდენტის Wiener Sezession (ვენის სეცესიონ) 1897 წელს ჯგუფის მიერ პერიოდული Ver Sacrum (წმინდა გაზაფხული). იგი დარჩა, რომელზეც სეცესიონ სანამ 1908. ჯგუფის მიზანი იყო უზრუნველყოს გამოფენის და არასტანდარტული ახალგაზრდა მხატვრების, რათა საუკეთესო უცხოელი მხატვრების ნამუშევრების ვენაში, და გამოაქვეყნოს თავისი ჟურნალის, რომ ვიტრინაში წევრთა მუშაობა. [6] ჯგუფის გამოაცხადა არ მანიფესტი და არ შეიქმნა წაახალისოს კონკრეტული სტილი - ნატურალისტთა და ბუნებისმეტყველთა, რეალისტები და Symbolists ყველა თანაარსებობდა. ხელისუფლება განაგრძობს მცდელობებს და მისცა მათ საიჯარო საჯარო მიწა erect საგამოფენო დარბაზს. ჯგუფის სიმბოლო იყო Pallas Athena, ბერძნული ქალღმერთი უბრალოდ მიზეზები, სიბრძნე და ხელოვნების-და კლიმტის დახატული მისი რადიკალური ვერსია 1898 წელს.
1894 წელს, კლიმტის იყო შეკვეთილი შექმნა სამი ფერწერა დეკორატიულ ჭერი დიდ დარბაზში ვენის უნივერსიტეტში. არ დასრულდება მანამ, სანამ თავის მხრივ საუკუნის, მისი სამი ფერწერა, ფილოსოფია, მედიცინა და სამართალმცოდნეობის იყო გააკრიტიკა მათი რადიკალური თემები და მასალა, რაც ერქვა "პორნოგრაფიული". [7] კლიმტის ჰქონდა გარდაიქმნა ტრადიციული ალეგორია და სიმბოლიზმი ახალ ენაზე, რომელიც უფრო ფაქტობრივად დაუფარავად სექსუალური და ამდენად უფრო შემაშფოთებელი. [7] საჯარო ჩარევის მოვიდა ყველა მეოთხედი - პოლიტიკური, ესთეტიური, და რელიგიური. შედეგად, ისინი არ ყოფილა on ჭერი დიდ დარბაზში. ეს იქნება ბოლო საზოგადოებრივი კომისიის მიერ მიღებული მხატვარი. სამივე ნამუშევარი იყო დანგრეული უკან დახევის SS ძალების მაისი 1945. მისი Nuda Verita (1899) განსაზღვრულია მისი სატენდერო წინადადების შემდგომ * * * რეგისტრ up ჩამოყალიბებას. Starkly naked წითელი ხელმძღვანელობდა ქალი ატარებს სარკის ჭეშმარიტების, ხოლო ზემოთ ეს არის ციტატა მიერ შილერის დიუმი სტილიზებული lettering, "თუ ვერ გადაწერეთ ყველამ თქვენს საქმეს და თქვენი ხელოვნება, გთხოვთ ცოტა. იმისათვის, გადაწერეთ ბევრი ცუდი". [ 8]
1902 წელს, კლიმტის დასრულდა ბეთჰოვენის ფრიზი და მე -14 ვენის სეპარატისტული გამოფენა, რომელიც იგეგმება დღესასწაული კომპოზიტორი და ნაჩვენები იყო მონუმენტური, polychromed ქანდაკება მიერ Max Klinger. განკუთვნილია გამოფენაზე მხოლოდ, ფრიზი იყო შეღებილი პირდაპირ კედლებზე მსუბუქი მასალები. შემდეგ გამოფენაზე ფერწერა იყო შენარჩუნებული, თუმცა ეს არ გაგრძელდება ჩვენება, სანამ 1986.
ამ პერიოდში კლიმტის არ confine თავად საჯარო კომისიებში. გემო გვიან 1890s მან ყოველწლიური საზაფხულო შვებულების Flöge ოჯახს ოკეანის სანაპირომდე Attersee და ფერწერული ბევრი მისი პეიზაჟები არსებობს. კლიმტის იყო რუბრიკაზე დაინტერესებული მხატვრობა მოღვაწეები; ეს ნამუშევრები წარმოადგენენ მხოლოდ ჟანრი გარდა ფიგურა მხატვრობა რომელიც სერიოზულად დაინტერესებულ კლიმტის. [9] Klimt-ის Attersee ნახატები რაოდენობისა და ხარისხის, რათა დამსახურებაა ცალკე დაფასებას. ფორმალურად, ლანდშაფტი ხასიათდება ამავე დახვეწას დიზაინი და emphatic patterning როგორც ფიგურული ც. ღრმა სივრცე Attersee სამუშაოები იმდენად ეფექტურად flattened ერთ სიბრტყეში, ითვლება, რომ კლიმტის შეღებილი მათ ხოლო ეძებს მეშვეობით ტელესკოპი. [10]
[რედაქტირება]
ოქროს ეტაპი და კრიტიკული წარმატების
ამბორი 1907-1908. ზეთი ტილოზე. Österreichische Galerie Belvedere.
Klimt-ის "ოქროს ფაზა" აღინიშნა დადებითი კრიტიკული რეაქცია და წარმატება. მრავალი მისი ნამუშევარი ამ პერიოდში გამოყენებული ოქროს ფოთოლი; ცნობილი გამოყენების ოქროს შეუძლია პირველი იყოს traced უკან Pallas Athene (1898) და Judith I (1901), თუმცა სამუშაოები ყველაზე popularly დაკავშირებული ამ პერიოდის პორტრეტი Adele Bloch- Bauer I (1907) და ამბორი (1907-1908). კლიმტის მოგზაურობდა პატარა მაგრამ ვიზიტებს ვენეციაში და Ravenna, როგორც ცნობილია თავისი ულამაზესი მოზაიკა, სავარაუდოდ შთაგონებული მისი ოქროს ტექნიკა და მისი ბიზანტიური გამოსახულება. 1904 წელს, იგი თანამშრომლობდა სხვა ხელოვანთა შესახებ დიდ Palais Stoclet, სახლში მდიდარი ბელგიის მრეწველთა, რომელიც ერთ grandest ძეგლები Art Nouveau ასაკში. კლიმტის მიერ შეტანილი წვლილისთვის სასადილო ოთახი, სადაც ერთდროულად შესრულება და მოლოდინები, იყო რამოდენიმე მისი საუკეთესო დეკორატიული სამუშაოები და როგორც მან საჯაროდ განაცხადა, რომ "ალბათ, საბოლოო ეტაპზე ჩემი განვითარების ორნამენტი". [11] შორის 1907 და 1909, კლიმტის შეღებილი ხუთ ტილოებია საზოგადოების ქალთა გახვეული ბეწვი. მისი აშკარა სიყვარული კოსტუმი არის გამოთქმული ბევრი ფოტოები Flöge მოდელირება ტანსაცმელი იგი მიზნად.
როგორც მუშაობდა და სიმშვიდეს თავის სახლში, კლიმტის ნორმალურად ატარებდა sandals და ხანგრძლივი robe გარეშე undergarments. მისი მარტივი ცხოვრების გარკვეულწილად cloistered, მიძღვნილი მისი ხელოვნება და ოჯახის და პატარა სხვას, გარდა სეპარატისტული მოძრაობა და თავი აარიდა კაფე საზოგადოებისა და სხვა მხატვრების სოციალურად. Klimt-ის დიდების ჩვეულებრივ მოუტანა პატრონების მისი კარი, და მას შეეძლო საშუალება უნდა იყოს უაღრესად შერჩევითი. მისი ფერწერული მეთოდი იყო ძალიან მიზანმიმართული და painstaking ზოგჯერ და იგი მოითხოვს ხანგრძლივ სხდომები მისი სუბიექტების. თუმცა ძალიან აქტიური სქესობრივი გზით, იგი ინახება მის საქმეებში discreet და თავი აარიდა პირადი სკანდალი.
კლიმტის წერდა ცოტა შესახებ თავისი ხედვა, ან მისი მეთოდები. ის წერდა ძირითადად postcards to Flöge და ინახება არ დღიური. ამ იშვიათი წერა სახელად "კომენტარს არარსებული ავტოპორტრეტი", იგი ამბობს "მე არასდროს დახატული ავტოპორტრეტი. მე ნაკლებად აინტერესებდა თვითონ, როგორც საგანი ფერწერა, ვიდრე მე ვარ ადამიანი, უპირველეს ყოვლისა ქალთა ... არაფერია განსაკუთრებული ჩემს შესახებ. მე ვარ მხატვარი, რომელიც ხატავს დღის შემდეგ დღეს დილით, რომ ღამის ... ვინ ოდესმე სურს იცოდეს რაღაც ჩემს შესახებ ... უნდა დააკვირდით, ჩემი სურათები ". [12]
[რედაქტირება]
მოგვიანებით ცხოვრების და სიკვდილის შემდგომ წარმატებებს
Adele Bloch-Bauer I, რომელიც გაიყიდა რეკორდული $ 135 მილიონი, 2006 წელს. Neue Galerie, New York.
1911 წელს მისი ფერწერა სიკვდილი და ცხოვრება მიიღო პირველი პრიზი მსოფლიოში გამოფენები რომში. 1915 წელს მისი დედა ანა გარდაიცვალა. კლიმტის დაიღუპა სამი წლის შემდეგ ვენაში, 6 თებერვალს, 1918 წელს, რომელმაც განიცადა ინსულტის და პნევმონიის გამო გრიპის ეპიდემია 1918. [13] [14] [15] იგი დაკრძალეს Hietzing სასაფლაოზე, ვენაში. მრავალი ნამუშევარი დარჩა დაუმთავრებელი.
კლიმტის ნახატები ჩამოვიყვანეთ რამოდენიმე მაღალი ფასები ჩაწერა ინდივიდუალური ხელოვნების ნიმუშს. 2003 წლის ნოემბერში, Klimt-ის Landhaus ვარ Attersee გაიყიდა $ 29,128,000, [16] თუმცა, რომ მალე "ყურებადობა ფასები გადახდილი სხვა Klimts.
2006 წელს, 1907 პორტრეტი Adele Bloch-Bauer I, შეიძინა Neue Galerie ნიუ იორკში რონალდ Lauder ერთი ინფორმაციით US $ 135 მილიონი, აღემატებოდა პიკასოს 1905 ბიჭი მილები (გაიყიდა 2004 წლის 5 მაისს for $ 104 მილიონი დოლარი), როგორც უმაღლესი ინფორმაციით ფასი ოდესმე გადახდილი მხატვრობა. 7 აგვისტოს, 2006, Christie's აუქციონის სახლი აცხადებს იყო გატარება იყიდება დარჩენილი ოთხი ნამუშევრების კლიმტის რომ იყო ამოღებული მიერ მარია Altmann და მისი co-მემკვიდრეები შემდეგ მათი ხანგრძლივი სამართლებრივი ბრძოლა ავსტრია (იხ. ავსტრიის რესპუბლიკის v. Altmann). პორტრეტი Adele Bloch-Bauer II გაიყიდა აუქციონზე 2006 წლის ნოემბერში $ 88 მილიონი აშშ დოლარი, მესამე უმაღლესი priced ცალი ხელოვნების აუქციონზე დროს. [17] "ვაშლის ხე მე '(ca. 1912) გაიყიდა $ 33 მილიონი , 'Birch ტყის' (1903) გაიყიდა $ 40.3 მილიონი, [18] და 'სახლები Unterach ტბაზე Atter' (1916) გაიყიდა $ 31 მლნ. კოლექტიურად, ხუთი restituted ფერწერა netted ზე $ 327 მლნ. [19]
[რედაქტირება]
სტილი და განმეორებადი თემები
კლიმტის ნამუშევარი ხშირად გამოირჩევა ელეგანტური ოქრო ან ფერადი გაფორმება, spirals და swirls და phallic ფორმის გამოყენება დაემალათ მეტი ეროტიკა პოზიციები ნახატები, რომელთაც მრავალი მისი ნამუშევარი ეფუძნება. ეს შეგიძლიათ იხილოთ Judith I (1901), და ამბორი (1907-1908), და განსაკუთრებით Danaë (1907). ერთერთი ყველაზე გავრცელებული თემები კლიმტის გამოყენებული იყო ის, რომ საქართველოს დომინანტური ქალი, femme fatale.
ხელოვნების ისტორიკოსები აღნიშნავენ ეკლექტიკური რიგი გავლენები ხელს Klimt-ის გამოკვეთილი სტილი, მათ შორის ეგვიპტის, Minoan, კლასიკური ბერძნული და ბიზანტიური inspirations. კლიმტის იყო შთაგონებული გრავიურა საქართველოს Albrecht Dürer, გვიანი შუა საუკუნეების ევროპული ფერწერის და იაპონური Rimpa სკოლა. თავის სექსუალურ სამუშაოები ხასიათდება უარის ადრე naturalistic სტილებს, როგორიცაა გლაზგოს სკოლა, საიდანაც იგი მძიმედ, გავლენა და გამოიყენონ სიმბოლოები ან სიმბოლური ელემენტები გადავცემთ ფსიქოლოგიური იდეები და აღვნიშნო, "თავისუფლება" ხელოვნების ტრადიციული კულტურა.
თიკო, თარგმანი შევასწორე და დავდე ჩემს ბლოგზე.
ReplyDelete